Je hebt de opdracht gekregen om voor nieuwe content te zorgen voor je organisatie, maar je weet
eigenlijk niet waar te beginnen. Waarover moet je schrijven? Hoe geef je content meerwaarde wanneer concurrenten al uitvoerig over een onderwerp geblogd hebben? Gaat iemand je teksten uiteindelijk wel lezen? De noodzaak van nieuwe content geraakt wel eens zoek.
En toch is die content belangrijk. Je lokt er nieuwe bezoekers mee naar je website. Bezoekers die misschien wel klant worden. En een tevreden review achterlaten. Een review die je dan weer een nieuwe klant oplevert. Voor je ‘t weet, is de bal al aan het rollen gegaan.
Helaas is zo nu en dan wat nieuwe content niet genoeg. Je streeft beter een duurzame content flow na, zodat je mensen blijft informeren en verrassen met nieuwe inzichten. Op lukrake momenten een nieuwe blog schrijven, je sociale media updaten of gauw nog een nieuwsbrief uitsturen heeft weinig zin. Je wil onder de aandacht van mensen blijven, zodat ze je content effectief lezen en gebruiken.
Handige kapstokken voor contentcreatie
We zijn ervan overtuigd dat je van je organisatie een succes wil maken. Dat betekent vaak hard werken. Af en toe kan het zo druk zijn, dat online content geen prioriteit meer is. Maar hoe klein of jong je onderneming ook is, content is bijzonder waardevol.
Om je goed op weg te zetten, hebben we een handige infographic voor je klaar waarin je 7 duidelijke kapstokken terugvindt om aan de slag te gaan met content. Je vindt er inspiratie voor contentvormen (een blog, e-book of infographic), aanknooppunten voor nieuwe content (zoekwoordenonderzoek) en tips om te ontdekken hoe bestaande content het doet (engagement op sociale media, kliks op knoppen). Geprikkeld? Hieronder vind je de volledige infographic. Voor een grotere afbeelding kan je die aanklikken.